fredag 3 april 2015

Lång fredag 3 april 2015. Västra Skåne.

Vaknade tidigt eftersom vi gick och la oss tidigt... Efter frukost bestående av ägg (det är ju påsk...) tog vi på oss dojjorna och gick en lång promenad utmed stranden. Resulterade i två loggade gömmor. En som satt högt uppe i en tall fick vara, C led.

Vi hörde lärkan spela högt uppe i skyn och vågade oss på att konstatera att VÅREN äntligen är här.

Sakta åkte vi söderut. Ingen brådska. Handlade kvällens middag i Landskrona och såg där landets enda trådbuss. Eftersom husbilslivet (för oss) går ut på att ta dagen som den kommer och som det faller sig blev nästa stopp en parkering vid Järavallen utanför Landskrona. Här finns ett stort naturreservat.

Vi knatade över fälten efter ett antal geocachgömmor. Hittade faktiskt alla vi letade efter, även om en del var svårhittade... Överallt fanns det kaninhål i backen!

Skåne ligger nog lite före oss med våren. Det grönskar ordentligt här nere!

Väl tillbaka till bilen var vi tacksamma att det inte har dags för nattläger riktigt än. Här fick vi inte stå!

Plåt-Tina med dagens chaffis!

Det började bli dags att finna nattläger. Vi är ju inte så förtjusta i ställplatser med mängder av bilar. Inte heller campingar om det går att undvika. Gärna och hellre naturskön plats undan stadsbrus. I kväll hittade C på Husbilsklubbens hemsida denna fina plats i Eslövs kommun. Den kallas Rövarekulan och ligger fint i en ravin med Bråån alldeles intill oss. Vi är ensamma här i natt, tur vi inte är mörkrädda...

Middagen bestod idag av lax med australiskt rödvin i plastglas. Den norska vinkossan invigdes, tack A och SE!!
Vart bär det iväg i morgon? Det får vi se efter frukost!